АСОЦІАТИВНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ ЯК ЗАСІБ ПІЗНАННЯ МЕНТАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ АРОМАТОНІМІЧНОГО СУБФРЕЙМА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-3373.2017.20.133847

Ключові слова:

ароматонім, онім, асоціативний експеримент, асоціативні поля, типи реакцій, стимули

Анотація

Статтю присвячено аналізу результатів вільного асоціативного експерименту, який було проведено з носіями англійської мови, що уможливило висвітлення структури асоціативного поля ароматонімів. Метою статті є з’ясування сутності структури асоціативного поля ароматонімів. Об’єктом дослідження було обрано англомовні ароматоніми, предметом дослідження послугували їх асоціативні поля. Матеріалом дослідження послугували результати опитування 57 інформантів, загальна кількість наданих реакцій – 842. У даному дослідженні було застосовано використання методу вільного асоціативного експерименту, який полягає в реагуванні інформантами за допомогою будь-якої вербальної реакції на слова-стимули. Для проведення асоціативного експерименту було обрано п’ятнадцять ароматонімів-стимулів методом репрезентативної та гомогенної вибірки з різних джерел, які точно моделюють як якісні, так і кількісні властивості сукупності досліджуваних лінгвальних феноменів, що забезпечується правильним підбором текстів. До джерельної бази увійшли рекламні матеріали, що присвячені парфумам, комерційні каталоги, аналітичні сайти, рейтинги та под. Ми намагалися охопити різні класи ароматонімів: ті, що є популярними на даний момент та в минулі часи, нішеві парфуми, іншокодові та креолізовані ароматоніми, прості, складні й складені ароматоніми з різними словотвірними структурами. Результати проведеного вільного асоціативного експерименту дозволили укласти асоціативний словничок ароматонімів, завдяки якому отримано змогу з’ясування організації концептів, які відповідають певному класу власних назв, у ментальному лексиконі носіїв англійської мови. Кожна словникова стаття містить подані інформантами асоціати за їх частотністю із повним збереженням їх експонентів в авторській формі. Пропріальні леми, тобто різні форми одного й того ж оніма, або апелятивні леми враховувалися при встановленні семантичних гештальтів відповідних стимулів.

Посилання

Goldin V. E., Sdobnovа A. P., Martyanov A. O. (1998–2008), Associative dictionary of schoolchildren of Saratov and Saratov region: electronic version, Saratov.

Goroshko E. I. (2005), Problems of conducting a free associative experiment (methodological aspects) [Electronic resource] // Available from: http: www.textology.ru./goroshko/problem.html

Denisevich Elena (2010), Free associative experiment as a tool for studying a social portrait [Electronic resource] // Available from:http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/37537/42-Denysevych.pdf? sequence=1

Didur Yu.I. (2015), Features of the ergonomics in speech, speech and mental lexicon (in Ukrainian, English and Russian): Thesis, Odessa, 195 p.

Dolbin K. D. (2014), Cognitive aspects of the functioning of zooming demarcation units): Thesis, Odessa, 181 p.

Isaeva T. A. (1983), To the question of unification of instruction-programs and toponymic cards : Methods of toponymic research: the collection of scientific, Sverdlovsk, рр.119–123.

Karpenko O. Yu. (2007), Cognitive onomastics as the direction of knowing their own names): Thesis, Kiev, 416 p.

Kolbineva T. S. (2005), Refusals of reaction in the associative dictionary of

schoolchildren of Saratov : Language. Consciousness. Culture, Moscow —

Kaluga, IP Koshelev A.B, pp.193–197.

Levitsky V. V. (2007), Quantitative methods in linguistics, Vinnytsia: Nova

Kniga, 264 p.

Neklesova V. Yu. (2010), The cognitive nature of their own names in the designation of time: Thesis, Odessa, 230 p.

Sdobnov A. P. (2015), Zero associative reactions as an indicator of the degree of mastery of the word: Proceedings of the Saratov University. New episode. Ser.:Philology. Journalism, Vol. 3, pp.17–23.

Tkachenko G. V. (2012), English-language hormones as linguocognitive phenomena in the world picture: Thesis, Odessa, 236 p.

[Electronic resource] // Available from: http:// www.wordfrequency.info/ 100k.asp

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-16

Номер

Розділ

СТАТТІ