МЕМИ ЯК ЧАСТИНА ОНІМНОГО ПРОСТОРУ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-3373.2017.20.133817Ключові слова:
Інтернет, мем, онімАнотація
Стаття концентрується на питаннях меметики. Метою статті є аналіз сутності мемів. Об’єктом дослідження є український меметичний простір (memescape). Предметом дослідження є Інтернет-меми українського сегменту всесвітньої мережі. Методологія нашого дослідження включає в себе описовий метод, метод систематизації. Під час роботи було поставлено два завдання: що можна назвати мемом та його варіацією вІнтернеті; та чи можна вважати назву Інтернет-мему пропріативом. Меметика має два підходи, які трактують мем: перший розглядає мем як ідею, другий наголошує на тому, що мем — є одиницею культурної інформації. Також під час розгляду першого питання природно виникло друге: чи можна вважати Інтернет-мем онімом? Висновки нашого дослідження полягають у тому, що мем — є культурною одиницею не тільки Інтернет-спільноти, а й всього суспільства. Його сутність — це частина інформації, яка передається суспільними каналами, її відрізняє стислість та дуже швидке розповсюдження. Назву Інтернет-мему можна вважати пропріативом, адже вона містить всі ознаки, які властиві традиційним власним назвам: виділення з ряду інших, поляризація порівняно з іншими частинами лексичної системи, індивідуалізація та ідентифікація.
Посилання
Akhrenova N. A. (2009) The Internet discourse as a global cross-cultural phenomenon and its language formalization. Thesis, Moscow, 40 p.
Buchko D. G. & Tkachova A. (2012) A Dictionary of Ukrainian Onomastic Terminology. Kharkiv, Ranok-NT, 256 p.
Nimchuk V. V. (1966) Ukrainian onomastic terminology (A Project). Povidomlennya of the Ukrainian Onomstic Committee, Vol.1, pp. 24–43.
Podol’skaya N.V. (1988) A Dictionary of Russian Onomastic terminology. 2nd ed. Moscow, Nauka, 192 p.
Blanár V. (2009) Proper Names in the Light of Theoretical Onomastics. Namenkundliche Informationen, 95/96, pp.89–157.
Bjarneskans H., Grønnevik B. and Sandberg A. (2006) The Lifecycle of Memes, [Online] http://www.aleph.se/Trans/Cultural/Memetics/memecycle.html
Blackmore S. J. (2000) The Meme Machine. Oxford, Oxford University Press, 278 p.
Burgess, Jean (2008) ’All Your Chocolate Rain Are Belong to Us?’ Viral Video, YouTube and the Dynamics of Participatory Culture. Video Vortex Reader: Responses to YouTube. Institute of Network Cultures, Amsterdam, Institute of Network Cultures, pp. 101–109.
Dawkins R. (2006) The Selfish Gene. Oxford, New York, Oxford University
Press, 272 p.
Dennett D. C.(1991) Consciousness explained, New York, Back Bay Books,
p.
Heylighen F. & Klaas Ch. (2009) Cultural Evolution and Memetics. Encyclopedia of Complexity and Systems Science, pp. 3205–3220.
Knobel M. & Lankshear C. (2007) Online Memes, Affinities, and Cultural Production. New literacies and digital epistemologie, Vol. 29, New York, Peter Lang Publishing Inc., pp. 199–227.
Lynch A. (1996) Thought Contagion: How Belief Spreads through Society New York. New York, Basic Books, 182 p.
McNamara A. (2011) Can We Measure Memes? Frontiers in Evolutionary
Neuroscience, Vol. 3:1, [Online] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/
PMC3118481/
Milner R. M. (2013) Hacking the Social: Internet Memes, Identity Antagonism, and the Logic of Lulz. Fibreculture, Issue 22: Trolls and the Negative Space of the Internet, pp. 62–92, [Online] http://twentytwo.fibreculturejournal.org/fcj-156-hacking-the-social-internet-memes-identity-antagonism-and-the-logicof-lulz/
Milner R. M. (2012) The world made meme: discourse and identity in participatory media, Thesis, 316 p.
Pech R. F. (2003) Memes and cognitive hardwiring: Why are some memes more successful than others? European Journal of Innovation Management, Vol. 6(3), pp. 173–181.
Shifman L. (2012) Memes in Digital Culture. Cambridge, London, MIT
Press,200 p.
The New Hacker’s Dictionary [Online] http://www.outpost9.com/reference/
jargon/jargon_toc.html
Wallace P. (2012) Internet Behavior. Encyclopedia of Human Behavior, 2nd ed., Vol.2., London, Elesevier Inc., pp. 458–463.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Записки з ономастики
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій.