DOI: https://doi.org/10.18524/2410-3373.2017.20.133817

МЕМИ ЯК ЧАСТИНА ОНІМНОГО ПРОСТОРУ

Valeriia Neklesova

Анотація


Стаття концентрується на питаннях меметики. Метою статті є аналіз сутності мемів. Об’єктом дослідження є український меметичний простір (memescape). Предметом дослідження є Інтернет-меми українського сегменту всесвітньої мережі. Методологія нашого дослідження включає в себе описовий метод, метод систематизації. Під час роботи було поставлено два завдання: що можна назвати мемом та його варіацією в
Інтернеті; та чи можна вважати назву Інтернет-мему пропріативом. Меметика має два підходи, які трактують мем: перший розглядає мем як ідею, другий наголошує на тому, що мем — є одиницею культурної інформації. Також під час розгляду першого питання природно виникло друге: чи можна вважати Інтернет-мем онімом? Висновки нашого дослідження полягають у тому, що мем — є культурною одиницею не тільки Інтернет-спільноти, а й всього суспільства. Його сутність — це частина інформації, яка передається суспільними каналами, її відрізняє стислість та дуже швидке розповсюдження. Назву Інтернет-мему можна вважати пропріативом, адже вона містить всі ознаки, які властиві традиційним власним назвам: виділення з ряду інших, поляризація порівняно з іншими частинами лексичної системи, індивідуалізація та ідентифікація.

Ключові слова


Інтернет; мем; онім

Повний текст:

PDF

Посилання


Akhrenova N. A. (2009) The Internet discourse as a global cross-cultural phenomenon and its language formalization. Thesis, Moscow, 40 p.

Buchko D. G. & Tkachova A. (2012) A Dictionary of Ukrainian Onomastic Terminology. Kharkiv, Ranok-NT, 256 p.

Nimchuk V. V. (1966) Ukrainian onomastic terminology (A Project). Povidomlennya of the Ukrainian Onomstic Committee, Vol.1, pp. 24–43.

Podol’skaya N.V. (1988) A Dictionary of Russian Onomastic terminology. 2nd ed. Moscow, Nauka, 192 p.

Blanár V. (2009) Proper Names in the Light of Theoretical Onomastics. Namenkundliche Informationen, 95/96, pp.89–157.

Bjarneskans H., Grønnevik B. and Sandberg A. (2006) The Lifecycle of Memes, [Online] http://www.aleph.se/Trans/Cultural/Memetics/memecycle.html

Blackmore S. J. (2000) The Meme Machine. Oxford, Oxford University Press, 278 p.

Burgess, Jean (2008) ’All Your Chocolate Rain Are Belong to Us?’ Viral Video, YouTube and the Dynamics of Participatory Culture. Video Vortex Reader: Responses to YouTube. Institute of Network Cultures, Amsterdam, Institute of Network Cultures, pp. 101–109.

Dawkins R. (2006) The Selfish Gene. Oxford, New York, Oxford University

Press, 272 p.

Dennett D. C.(1991) Consciousness explained, New York, Back Bay Books,

p.

Heylighen F. & Klaas Ch. (2009) Cultural Evolution and Memetics. Encyclopedia of Complexity and Systems Science, pp. 3205–3220.

Knobel M. & Lankshear C. (2007) Online Memes, Affinities, and Cultural Production. New literacies and digital epistemologie, Vol. 29, New York, Peter Lang Publishing Inc., pp. 199–227.

Lynch A. (1996) Thought Contagion: How Belief Spreads through Society New York. New York, Basic Books, 182 p.

McNamara A. (2011) Can We Measure Memes? Frontiers in Evolutionary

Neuroscience, Vol. 3:1, [Online] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/

PMC3118481/

Milner R. M. (2013) Hacking the Social: Internet Memes, Identity Antagonism, and the Logic of Lulz. Fibreculture, Issue 22: Trolls and the Negative Space of the Internet, pp. 62–92, [Online] http://twentytwo.fibreculturejournal.org/fcj-156-hacking-the-social-internet-memes-identity-antagonism-and-the-logicof-lulz/

Milner R. M. (2012) The world made meme: discourse and identity in participatory media, Thesis, 316 p.

Pech R. F. (2003) Memes and cognitive hardwiring: Why are some memes more successful than others? European Journal of Innovation Management, Vol. 6(3), pp. 173–181.

Shifman L. (2012) Memes in Digital Culture. Cambridge, London, MIT

Press,200 p.

The New Hacker’s Dictionary [Online] http://www.outpost9.com/reference/

jargon/jargon_toc.html

Wallace P. (2012) Internet Behavior. Encyclopedia of Human Behavior, 2nd ed., Vol.2., London, Elesevier Inc., pp. 458–463.

http://www.wired.co.uk/article/richard-dawkins-memes


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Ахренова Н.А. Интернет - дискурс как глобальное межкультурное явление и его языковое оформление: автореферат диссертации на соискание ученой степени доктора филологических наук. – Москва, 2009. – 40с.

Бучко Д. Г. Словник української ономастичної термінології [Текст] /
Дмитро Бучко, Наталія Ткачова. — Харків : Ранок-НТ, 2012. — 256 с.

Німчук В. В. Українська ономастична термінологія (проект) / В. В. Німчук // Повідомлення Української ономастичної комісії. — К. : Наукова
думка, 1966. — Вип. 1. — С. 24–43.

Подольская Н. В. Словарь русской ономастической терминологии /
Н. В. Подольская. — [2-е изд., перераб. и доп.]. — М. : Наука, 1988. —
192 с.

Blanár V. Proper Names in the Light of Theoretical Onomastics // Namenkundliche Informationen. — 2009. — 95/96. — P. 89–157.

Bjarneskans H. The Lifecycle of Memes / Grønnevik B. and Sandberg A.
[Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.aleph.se/Trans/Cultural/Memetics/memecycle.html

Blackmore S. J. The Meme Machine / S. J. Blackmore. — Oxford : Oxford University Press, 2000. — 278 p.

Burgess J. ’All Your Chocolate Rain Are Belong to Us?’ Viral Video, YouTube
and the Dynamics of Participatory Culture // Video Vortex Reader: Responses to YouTube. — Amsterdam : Institute of Network Cultures, 2008. — P. 101–109.

Dawkins R. The Selfish Gene / R. Dawkins. — Oxford, New York : Oxford University Press, 2006. — 272 p.

Dennett D. C. Consciousness explained / D. C. Dennett. — NY : Back Bay
Books,1991. — 512 p.

Heylighen F. & Klaas Ch. Cultural Evolution and Memetics // Encyclopedia
of Complexity and Systems Science. — Springer : Springer Science+Buisiness Media, 2009. — P. 3205–3220.

Knobel M. & Lankshear C. Online Memes, Affinities, and Cultural Production // New literacies and digital epistemologies. — Vol. 29. — 2007. — P. 199–227.

Lynch A. Thought Contagion: How Belief Spreads through Society / A. Lynch. — New York : Basic Books, 1996. — 182 p.

McNamara A. Can We Measure Memes? // Frontiers in Evolutioary Neuroscience. — Vol. 3:1. — 2011. — [Електронний ресурс]. Режим доступу : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3118481/

Milner R. M. Hacking the Social: Internet Memes, Identity Antagonism, and
the Logic of Lulz // Fibreculture. — Issue 22: Trolls and the Negative Space of the Internet. — 2013. — P. 62–92. [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://twentytwo.fibreculturejournal.org/fcj-156-hacking-the-social-internetmemes-identity-antagonism-and-the-logic-of-lulz/

Milner R. M. The world made meme: discourse and identity in participatory
media / R. M. Milner. — Submitted to the graduate degree program in Communication Studies and the Graduate Faculty of the University of Kansas inpartial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy, 2012. — 316 p.

Pech R. F. Memes and cognitive hardwiring: Why are some memes more successful than others? // European Journal of Innovation Management. — 2003. — Vol. 6(3). — P. 173–181.

Shifman L. Memes in Digital Culture / L. Shifman. — Cambridge, London :
MIT Press, 2012. — 200 p.

The New Hacker’s Dictionary [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://www.outpost9.com/reference/jargon/jargon_toc.html

Wallace P. Internet Behavior // Encyclopedia of Human Behavior, ed. V. S. Ramachandran.— 2nd ed. — London : Elesevier Inc., 2012. — Vol. 2. — P. 458–463.

http://www.wired.co.uk/article/richard-dawkins-memes

Akhrenova N. A. (2009) The Internet discourse as a global cross-cultural phenomenon and its language formalization. Thesis, Moscow, 40 p.

Buchko D. G. & Tkachova A. (2012) A Dictionary of Ukrainian Onomastic Terminology.Kharkiv, Ranok-NT, 256 p.

Nimchuk V. V. (1966) Ukrainian onomastic terminology (A Project). Povidomlennya of the Ukrainian Onomstic Committee, Vol.1, pp. 24–43.

Podol’skaya N.V. (1988) A Dictionary of Russian Onomastic terminology. 2nd ed. Moscow, Nauka, 192 p.

Blanár V. (2009) Proper Names in the Light of Theoretical Onomastics. Namenkundliche Informationen, 95/96, pp.89–157.

Bjarneskans H., Grønnevik B. and Sandberg A. (2006) The Lifecycle of Memes, [Online] http://www.aleph.se/Trans/Cultural/Memetics/memecycle.html

Blackmore S. J. (2000) The Meme Machine. Oxford, Oxford University Press, 278 p.

Burgess, Jean (2008) ’All Your Chocolate Rain Are Belong to Us?’ Viral Video, YouTube and the Dynamics of Participatory Culture. Video Vortex Reader: Responses to YouTube. Institute of Network Cultures, Amsterdam, Institute of Network Cultures, pp. 101–109.

Dawkins R. (2006) The Selfish Gene. Oxford, New York, Oxford University
Press, 272 p.

Dennett D. C.(1991) Consciousness explained, New York, Back Bay Books,
512 p.

Heylighen F. & Klaas Ch. (2009) Cultural Evolution and Memetics. Encyclopedia of Complexity and Systems Science, pp. 3205–3220.

Knobel M. & Lankshear C. (2007) Online Memes, Affinities, and Cultural Production. New literacies and digital epistemologie, Vol. 29, New York, Peter Lang Publishing Inc., pp. 199–227.

Lynch A. (1996) Thought Contagion: How Belief Spreads through Society New York. New York, Basic Books, 182 p.

McNamara A. (2011) Can We Measure Memes? Frontiers in Evolutionary
Neuroscience, Vol. 3:1, [Online] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/
PMC3118481/

Milner R. M. (2013) Hacking the Social: Internet Memes, Identity Antagonism, and the Logic of Lulz. Fibreculture, Issue 22: Trolls and the Negative Space of the Internet, pp. 62–92, [Online] http://twentytwo.fibreculturejournal.org/fcj-156-hacking-the-social-internet-memes-identity-antagonism-and-the-logicof-lulz/

Milner R. M. (2012) The world made meme: discourse and identity in participatory media, Thesis, 316 p.

Pech R. F. (2003) Memes and cognitive hardwiring: Why are some memes more successful than others? European Journal of Innovation Management, Vol. 6(3),pp. 173–181.

Shifman L. (2012) Memes in Digital Culture. Cambridge, London, MIT
Press,200 p.

The New Hacker’s Dictionary [Online] http://www.outpost9.com/reference/
jargon/jargon_toc.html

Wallace P. (2012) Internet Behavior. Encyclopedia of Human Behavior, 2nd ed.,Vol.2., London, Elesevier Inc., pp. 458–463.

http://www.wired.co.uk/article/richard-dawkins-memes





ISSN: 2410-3373
DOI: 10.18524/2410-3373