ЗВОРОТНИЙ ОНІМНИЙ АСОЦІАТИВНИЙ СЛОВНИК (НА МАТЕРІАЛІ ВІЛЬНОГО АСОЦІАТИВНОГО ОНІМНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ З ІСПАНОМОВНИМИ РЕСПОНДЕНТАМИ).
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-3373.2019.22.198758Ключові слова:
асоціація, асоціативний онімний словник, вільний асоціативний експеримент, онім.Анотація
Анотація. Статтю присвячено проектному моделюванню зворотного асоціативного онімного словника. Метою статті є різновекторний аналіз асоціативних реакцій. Об’єктом дослідження є оніми, які наявні в іспанському онімному ландшафті. Предметом дослідження є властивості асоціативного образу власних назв іспанського онімного ландшафту. Методологія нашого дослідження включає в себе компіляцію онімних асоціатів, отриманих за допомогою вільного асоціативного експерименту. Під час роботи було поставлено завдання: скласти зворотній асоціативний онімний словник для висвітлення меметичної природи власних назв. Висновки нашого дослідження полягають у тому, зворотній асоціативний онімний словник розкриває культурне підґрунтя онімних одиниць, які актуалізують меметичні культурні складові. Індивідуалізація та ідентифікація у руслі суспільних каналів реалізує онімну ідентичність як колективні асоціативну рефлексію, що відображає етнічно зумовлені тенденції.
Посилання
Bussmann, H. (2006). Routledge dictionary of language and linguistics. Routledge.
Chenky, A. (2002). Semantyka v kohnytyvnoi lynhvystyke. In A.A. Kybryk, Y.M. Kobozeva, Y.A. Sekeryna (Eds.), Sovremennaia amerykanskaia lynhvystyka: Fundamentalnye napravlenyia (pp. 340–369). M. : Edytoryal URSS. [Semantics in the cognitive linguisctics]
Frumkyna, R. M. (2001). Psykholynhvystyka. M.: YTs" Akademyia". [Psycholinguisctics]
Garnham, A., Garrod, S., & Sanford, A. (2006). Observations on the past and future of psycholinguistics. In Handbook of psycholinguistics (pp. 1-18). Academic Press.
Holubovska, I. (2012). Problema metodolohii linhvistychnykh doslidzhen u mizhdystsyplinarnomu vysvitlenni. Studia linguistica, 6 (1), 67-76. [The Problem of linguistic research methodology in the interdisciplinary aspect]
Karaulov, Yu. N., & Krasylnykova, E. V. (1989). Russkaia yazykovaia lychnost y zadachy ee yzuchenyia. In Yazyk y lychnost (pp. 3-10). [Russian language personality and the tasks of its research]
Karpenko, O. (2016). Cognitive Onomastics. In: C. Hough and D. Izdebska (Eds.), Names and their Environment. Proceedings of the 25th International Congress of Onomastic Sciences, Glasgow, 25-29 August 2014, Vol. 4, 69-74. Glasgow: University of Glasgow.
Karpenko, O.Iu. (2006). Problematyka kohnityvnoi onomastyky. Odesa: «Astroprynt».[Problematics of cognitive onomastics]
Kövecses, Z. (1990). Emotion Concepts. New York: Springer.
Langacker, R. W. (2006). Cognitive Grammar. In Cognitive linguistics: Basic readings (pp. 29-68). Berlin: Walter de Gruyter.
Lukash, H.P. (2011). Aktualni pytannia ukrainskoi konotonimiky. Donetsk, TOV «Vydavnycho-polihrafichne pidpryiemstvo «PROMIN». [Actual problems of Ukrainian connotonymics]
Matsumoto, D. E. (2009). The Cambridge dictionary of psychology. NY: Cambridge University Press.
Menn, L., & Dronkers, N. F. (2016). Psycholinguistics: Introduction and applications. Plural Publishing.
Selivanova, O.O. (2008). Suchasna linhvistyka: napriamy ta problemy. Poltava: Dovkillia-K. [Modern linguisctics: topics for research]
Vernadskyi, V. Y., (1994). Zhyvoe veshchestvo y byosfera. M.: Nauka, 1994. [Living substance and biosphere]
Zalevskaia, A. A. (2000). Natsyonalno-kulturnaia spetsyfyka kartyny myra y razlychnye podkhody k ee issledovanyiu. In N.V. Ufymtseva (Red.) Yazykovoe soznanye y obraz myra (ss. 39-54). [National cultural specifics of the language world model and different methods of its research]
Zalevskaia, A. A. (1999). Vvedenye v psykholynhvystyku. M.: Ros. hos. humanyt. un-t. [An introduction into psycholinguistics]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Записки з ономастики
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій.