БУТТЯ АНГЛОМОВНИХ ГІППОНІМІВ У МЕНТАЛЬНОМУ ЛЕКСИКОНІ, ENGLISH HORSE NAMES IN MENTAL LEXICON
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-3373.2019.22.198094Ключові слова:
гіппонім, асоціативний експеримент, узуальний скрипт, віртуальний скрипт, реакція, семантичний гештальт асоціативного онімного поляАнотація
Анотація. У статті аналізуються результати вільного психолінгвістичного асоціативного експерименту, який було проведено з носіями англійської мови з метою висвітлення структури асоціативного поля гіппонімів. Об’єктом дослідження є власні назви коней, що належать до узуального та віртуального скриптів, предметом аналізу – асоціації, які було продуковано на стимули-гіппоніми. Матеріалом дослідження послугували результати опитування 35 інформантів, загальна кількість реакцій яких складає 130 одиниць. Під час дослідження було використано методику вільного асоціативного експерименту з подальшим формуванням семантичного гештальту асоціативного онімного поля (СГАОП). У якості стимулів було відібрано два гіппоніми узуального скрипту і два гіппоніми віртуального скрипту, кожен з яких є широковідомим та активно циркулює у ЗМІ. У результаті розвідки було виділено основні типи асоціацій: синонімічні, гіперонімічні, меронімічні, символічні, квалітативні, фонетичні та індивідуальні. У процесі аналізу було виявлено, що асоціативне наповнення гіппонімів складається з одного чи двох семантичних гештальтів. Так, більшість аналізованих реакцій характеризують онім-стимул у його цілісності і вписуються в концепт стимулу. Неважко помітити, що асоціаціями для реальних гіппонімів є синонімічні, дескриптивні, іноді пролонговані фрази, тоді як для віртуальних гіппонімів асоціаціями найчастіше стають власні назви творів мистецтва, героями який є коні з таким іменем, або авторів цих творів. Зроблено висновки про те, що гіппоніми реального та віртуального скриптів відіграють важливу роль у культурній традиції та є невід’ємним складником англомовної картини світу. Результати експерименту дають можливість розширити розуміння зоонімної картини світу носіїв англійської мови.
Посилання
Bila, E. S. (2017) Associative experiment as a means of studying the mental organization of an aromatic subframe. Zapysky z onomastyky [Notes on Onomastics]. Odessa, Vol. 20, pp. 41–61.
Didur, Yu.I. (2015), Features of the ergonomics in speech, speech and mental lexicon (in Ukrainian, English and Russian): Thesis, Odessa, 195 p.
Dolbina, K. D. (2014) Usual script structure of the individual zoonymic frame. Zapysky z onomastyky [Notes on Onomastics]. Odessa, Vol. 17, pp. 113–126.
Dolbina, K. D. (2014), Cognitive aspects of the functioning of zooming demarcation units): Thesis, Odessa, 181 p.
Karpenko, O. Ju. (2006). Cognitive Onomastic. Doctor Thesis, Kyiv National University after T.G. Shevchenko, 416 p.
Leontiev, A. N. (1977) Activity. Consciousness. Personality. - 2nd ed., Moscow, 304 p.
Neklesova, V. Yu. (2010), The cognitive nature of their own names in the designation of time: Thesis, Odessa, 230 p.
Polyanichko, O. D. (2017) Semantic gestalts of associative field of English cosmopoetonyms. Zapysky z onomastyky [Notes on Onomastics]. Odessa, Vol. 20, pp. 233–244.
Tkachenko, G. V. (2012), English-language hormones as linguocognitive phenomena in the world picture: Thesis, Odessa, 236 p.
Ufimtseva, N.V. (2003) Language consciousness as a reflection of linguistic reality. Questions of psycholinguistics. Moscow, Vol. 1, pp. 102–110.
Potapenko, S. I. (2013) Introducing Cognitive Linguistics : manual for students / S. I. Potapenko. – Nizhyn : NUPH, 136 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Записки з ономастики
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій.