ПОХОДЖЕННЯ ТА СЕМАНТИЧНЕ НАВАНТАЖЕННЯ ТЕРМІНА «ЕРГОНІМ»

Автор(и)

  • Yuliia Didur кандидат філологічних наук, доцент кафедри іноземних мов Одеського національного економічного університету, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-3373.2018.21.155184

Ключові слова:

когнітивна ономастика, ергонім, ергонімія, ергонімікон, походження терміна «ергонім», власна назва

Анотація

Стаття присвячена особливостям походження та семантичного наповнення терміна «ергонім». З метою усунення термінологічної амбівалентності в роботі здійснено розмежування терміна ергонім та багатьох інших, які повністю або частково дублюють його значення. Також у статті було чітко окреслено та дефіновано базові терміни дослідження: ергонім – штучна власна назва об’єднання людей з певною метою; ергоніміка – розділ ономастики, який вивчає власні назви об’єднань людей; ергонімія – сукупність ергонімів; ергонімний – маючий відношення до ергонімів; ергонімікон – репертуар власних назв на позначення об’єднань людей певного етносу, періоду. Мета цієї статті полягає у здійсненні аналізу еволюції терміна «ергонім», усуненні термінологічних розбіжностей стосовно досліджуваного розряду власних назв, а також у запропонуванні уточнення до створення і функціонування ергонімної термінології. Об’єктом дослідження є власні назви на позначення груп людей. Предметом дослідження послугували семантика та походження терміна «ергонім». Джерельною базою дослідження є 3000 ергонімів (по 1000 на українській, англійській та російській мовах), обраних з інформаційних та рекламних матеріалів друкованих та електронних ЗМІ. Практична цінність роботи полягає у з’ясуванні термінологічного апарату дослідження ергонімів.

Посилання

Beley, O. O. (1999). Modern Ukrainian ergonyms: proper names of the Carpathian enterprises: Monograph, Uzhgorod, Zakarpattia, 111 p.

Beley, O. O. (1999). Modern Ukrainian ergonyms (based on proper names of the Carpathian enterprises): Thesis abstract, Lviv, 10 p.

Beletsky, A. A. (1972). Lexicology and the theory of linguistics (onomastics), Kyiv, KHU, 209 p.

Buchko, D. G. (2012). Dictionary of the Ukrainian onomastic terminology,

Kharkiv, Ranok, 256 p.

Garvalik, M. (2007). To the question of modern onomastic terminology [Electronic resource], Ekaterinburg, Ural University Publishing House, No. 4,

pp. 5–13, Access mode: http://www.ruslang.ru/doc/onomastica/onomastica-

text.pdf

Dolbіna, K. D. (2014). Cognitive aspects of functioning of zoonyms: Thesis,

Odesa, 181 p.

Karpenko, O. Yu. (2010). Cognitive onomastics: Textbook, Odesa, Feniks, 158 p.

Karpenko, O. Yu. (2006). Cognitive onomastics as a direction of knowledge of proper names: Thesis, Kyiv, 416 p.

Karpenko, Yu. O. (2007). A. Proper names: encyclopedia, 3rd edition, Kyiv,

Ukrainian M. P. Bazhan encyclopedia, pp. 84–85.

Kryukova, I. V. (2004). Advertising name: from invention to precedence: Monograph, Volgograd, Peremena, 288 p.

Lukyanova, N. A. (1996). Nomination types from the viewpoint of types of

structures of their lexical meanings [Electronic resource], Actualization of the semantic and pragmatic potential of the linguistic sign: Interuniversity collection of scientific works, Novosibirsk, Publishing house of the NGPU, p. 26–39, Access mode: http://www.vestnik-mgou.ru/Articles/Doc/1862.

Mezenko, A. M. (1991). Urbanonyms of Belarus: Monograph, Minsk, Universitetskoe, 167 p.

Nymchuk, V. V. (2012). The Ukrainian onomastic commission: the present time and prospects, The Ukrainian Onomastic Commission. New series, Kyiv, Publishing house of Dmitry Burago, Vol. 1 (16), pp. 6–13.

Podolskaya, N. V. (1988). Dictionary of Russian onomastic terminology, Moscow, Nauka, 2nd edition, 189 p.

Sidorenko, E. N. (2013). Nomination processes in multilingual ergonyms of the Donetsk region: Thesis abstract, 20 p.

Slabouz, V. V. (2013). From the history of the development of onomastic science (East Slavic context): Scientific notes of the Nizhyn State University named after.Nikolai Gogol. Series: Philological Sciences, Nizhyn: Publishing house of NDU named after M. Gogol, Book No 4, pp. 288–292.

Solovyova, N. S. (2013). The development of the onomastic space periphery as an element of the linguistic picture of the world when learning the Russian language, [Electronic resource], International Conference and

VII international scientific and practical seminar «Multilingualism and intercultural communication: challenges of the XXI century»: A collection

of reports, Prague, Access Mode: http://bilingual-online.net/index.

php?option=com_content&view=article&id=1092 %3Akongress-bilingualbilium&catid=35 %3Atema-mesyaca&Itemid=6&lang=de

Superanskaya, A. V. (1978). Appeal — onoma, Proper and nominal name, Moscow, Nauka, p. 5–34.

Superanskaya, A. V. (2007). The General Theory of a Proper Name, 2nd edition, Moscow, Publishing House of LCI, 368 p.

Superanskaya, A. V. (2003). General Terminology. Questions of the theory, 2nd edition, Moscow, URSS, 248 p.

Superanskaya, A. V. (2005). General Terminology. Terminological activity, 2nd edition, Moscow, URSS, 288 p.

Superanskaya, A. V. (1986). Trademarks, Moscow, Nauka, 176 p.

Torchinskiy, M. M. (2010). Structure, typology and functioning of the onymic

vocabulary in the Ukrainian language: Thesis, Kyiv, 502 p.

Trifonova, E. A. (2006). Names of business objects: semantics, pragmatics, poetics (on the material of Russian and English ergonyms): Thesis, Volgograd, RSL, 2006, 274 p.

Khodorenko, A. V. (2011). Cognitive aspects of the functioning of modern anthroponyms (on the example of the names of people’s groups): Monograph, Dnepropetrovsk, Porogi, 422 p.

Shestakova, S. O. (2002). Lexical-semantic innovations in the system of Ukrainian nomination (based on ergonyms and pragmonyms): Thesis, Kharkiv, 241 p.

Shimkevich, N. V. (2002). Russian commercial ergonyms: pragmatic and linguocultural aspects: Thesis, Ekaterinburg, 179 p.

Kryukova, I. (2013). Functions of Advertising Names in Different Types of

Russian, Onomastics in Contemporary Public Space, Cambridge, Cambridge Scholars Publishing, pp. 2–11.

Logozzo, F. (2007). Onomastica commerciale a Tor Bella Monaca: insegne e territorio, nomi e categorie, L’onomastica di Roma, ventotto secondi di nomi: Atti del Convegno, Roma, 19–21 aprile, pp. 509–527.

Makhiyanova, L. (2014). Megalopolis as a Factor of Urbanonyms Forming (on the Base of Restaurant Names in Moscow, Saint Petersburg and Kazan), 25th International Congress of Onomastic Sciences : abstracts, Glasgow, University of Glasgow, р. 52.

Onomastics goes business: Role and relevance of brand, company and other names in economic contexts (2012), ed. by Holger Wochele, Julia Kuhn, Martin Stegu, Berlin, Logos Verlag Berlin, 287 p.

Onomastics in Contemporary Public Space (2013), ed. by A. Bugheșiu, O. Felecan, Cambridge, Cambridge Scholars Publishing, 645 p.

Crystal D. (2006), The Cambridge Encyclopedia of the English Language,

Cambridge, CUP, 499 p.

Glossary of Terms for the Standardization of Geographical Names (2002),

ed. by Naftali Kadmon, NY, United nations, 261 p.

List of Key Onomastic Terms [Electronic resource]. — Access mode : http://

www.icosweb.net/index.php/terminology.html.

Słowiańska onomastyka (2002–2003), еncyklopedia, рod. red. Ewy Rzetelskiej-Feleszko, Aleksandry Cieślikowej, Kraków, Towarzystwo naukowe Warszawskie, T. 1–2.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-25

Номер

Розділ

Статті