АСОЦІАТИВНА СКЛАДОВА ОНІМНОГО ЛАНДШАФТУ (АНТРОПОНІМНИЙ ТА ТОПОНІМНИЙ КОМПОНЕНТИ)

Автор(и)

  • Valeriia Neklesova кандидат філологічних наук, доцент кафедри іноземних мов гуманітарних факультетів Одеського національного університету імені І.І. Мечникова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-3373.2018.21.155192

Ключові слова:

антропонім, асоціація, вільний асоціативний експеримент, онімний ландшафт, топонім

Анотація

Статтю присвячено дослідженню асоціативного поля власних назв, які є видатними пунктами онімного ландшафту. Метою статті є аналіз асоціативних реакцій. Об’єктом дослідження є антропоніми та топоніми, які наявні в українському онімному ландшафті. Предметом дослідження є властивості асоціативного образу власних назв українського онімного ландшафту. Методологія нашого дослідження включає в себе проведення вільного асоціативного експерименту та відстеження формування асоціативного гештальту онімного поля. Під час роботи було поставлено завдання: виявити сутність семантичних гештальтів асоціативного онімного поля. Стимулами для анкети вільного асоціативного експерименту стали широковідомі власні назви, які циркулюють в українському сегменті Інтернету та у сучасному культурному ландшафті. Власні назви Кличко, Юлія Тимошенко, Маруся Чурай, Роксолана, Київ, Львів є майже завжди у центрі публічної уваги. Дослідивши асоціативні поля цих стимулів ми дійшли до висновку, що власні назви є не тільки акцентами в інформаційному ландшафті, а є культурними артефактами. Їхнє асоціативне наповнення складається зазвичай з одного, двох чи трьох семантичних гештальтів.

Посилання

Djaivoronok, V. V. (2006). Signs of Ukrainian ethnic culture. K.: Dovira. Available at: http://ukrlit.org/slovnyk/zhaivoronok_znaky_ukrainskoi_etnokultury/

київ [Accessed 2 September 2018]

Hindman, M. (2007). A mile wide and an inch deep: Measuring media diversity online and offline. In: Media diversity and localism. Mahwah, N. J.: Lawrence Erlbaum Associates, pp. 327–348.

Karpenko, O. Yu. (2006). Cognitive onomastics as a direction of mentation of proper names, Degree Thesis, Odessa.

Kristiansen, G. (2008). Style-Shifting and Shifting Styles : A Socio-Cognitive

Approach to Lectal Variation. In: Cognitive sociolinguistics : Language Variation, Cultural Models, Social Systems. Berlin: Mouton de Gruyter, pp.45–88.

Lukash, G. P. (2015). A dictionary of connotative proper names. Vinnnitsa:

Nilan-Limited.

Taranenko, O. O. (2010). About the topics of the modern onomasticon: tendencies in connotative layers. Movoznavstvo, 1: 14–36. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/MoZn_2010_1_4 [Accessed 2 September 2018]

Webster, J. (2011). The Duality of Media: A Structurational Theory of Public

Attention. Communication Theory, 21(1), pp.43–66.

https://day.kyiv.ua/uk/article/den-ukrayini/de-narodilas-roksolana

https://drama.kropyva.ch/Кличко

https://drama.kropyva.ch/Львів

http://dsmsu.gov.ua/media/2016/11/03/23/Zvit__doslidjennya_2016.pdf

https://www.kiis.com.ua/?lang=rus&cat=reports&id=794&page=1

https://ukr.media/ukrain/219810/

https://tokar.ua/read/16158

https://wikimediaukraine.wordpress.com/2014/01/02/%d0%bd%d0%b0%d

%b9%d0%b1%d1%96%d0%bb%d1%8c%d1%88-%d0%b2%d1%96%d0%

b4%d0%b2%d1%96%d0%b4%d1%83%d0%b2%d0%b0%d0%bd%d1%96-

%d1%81%d1%82%d0%b0%d1%82%d1%82%d1%96-%d0%b2-%d1%83%d0

%ba%d1%80%d0%b0%d1%97%d0%bd/

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-25

Номер

Розділ

СТАТТІ